Valós probléma-e a D vitamin hiány?



A D-vitamin úgy ismert, mint a „Napfény Vitamin”, mert a természetes napfény hatására termelődik

a szervezetben. Ám a napfény mellett a D-vitamin élelmiszerekben, mint a tej és és a zsíros hal,

marha-máj, sajt, és a tojás sárgája is megtalálható.



A szükséges D-vitamin bevitele mégis kihívást jelenthet, ezért gyakran ajánlott táplálkozás kiegészítők, + D-vitamin szedése.

Miért szükséges a D-vitamin? D vitamin hiány okozta betegségek

Egyes kutatók szerint a D vitamin hiány következtében
A csontbetegségek, csontritkulás, a csontok törékenysége fokozódik,
Az immunrendszer károsodik,
A szív és érrendszer működése romlik,
A depresszióhajlam nagyobb,
Bizonyos típusú rákos daganatok kialakulásának kockázata fokozódik.
Az idegrendszer és az agy működését is befolyásolhatja a súlyos D- vitamin hiány.
A D-vitamin hiány tünetei:
izomfájdalmak
izomgyengeség
látászavar
magas vérnyomás
a kalciumszint leesése a vérben
napközbeni álmosság
túlzott fáradtság
súlycsökkenés
túlzott szomjúság
szemfájások
szívbetegségek
cukorbetegség
agyvérzés
Parkinson-kór


Kutatások kezdődtek mennyire befolyásolhatja a D-vitamin a hosszú, egészséges élet kialakítását.


Pontosan mennyi D-vitamin szükséges?

A szükséges D-vitamin mennyiségéről az elmúlt években némi ellentmondásos vélemény alakult ki.

A független, non-profit Institute of Medicine naponta 600 NE-t (nemzetközi egység) ajánl a

tizenévesek és a felnőtteknek és 800 NE-t az idősebb, 70 éven felüli korosztálynak.

Néhány csoport úgy érzi, hogy ez a sáv is túl alacsony.

Vizsgálatok kiderítették, hogy egyes D-vitamin készítmények nem a csomagoláson feltüntetett mennyiségű vitamint tartalmazzák.

Forrás

Bár a vitamin étrend-kiegészítő ipari gyártása nagyrészt szabályozatlan, egyes gyártók önként

jelentkeznek a D-vitamin kiegészítők minőségének tesztelésére a független, non-profit amerikai

Pharmacopeial egyezmény (USP) alapján.



D vitamin hiány helyett d vitamin túladagolás?

Nehéz, mérgező szinten túladagolni a D-vitamint, de bizonyítottan lehetséges.” Hangzott el Dr. Susan Zweig,

endokrinológus és klinikai adjunktus véleményeként. (NYU Langone Medical Center, New York City.)

Zweig szerint. “A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, így felhalmozódhat a szervezetben. Ezzel ellentétben más,

vízben oldódó vitaminok a vizelet ürítésével kiürülnek a testből. Máj,- vagy veseelégtelenségben szenvedő

emberek nagyobb a kockázattal halmozhatnak fel mérgező mennyiségű D-vitamint.”

Naponta 15 perc a napon megfelelő mennyiségű D-vitamint termel a szervezet számára.

A Magyar Osteoporosis és Osteoarthrológiai Társaság (MOOT) véleménye alapján a magyarok

több mint kétharmada szenved D-vitamin-hiányban tél végére.
D-vitaminban gazdag élelmiszerek: 



makréla
lazac
máj
tej
kenyér
gabonafélék
halmáj olaj
narancslé
tojássárgája



Magyarországon egészséges veseműködés mellett októbertől márciusig javasolt a D-vitamint tartalmazó táplálék-kiegészítők fogyasztása.forrás:http://testunk.e-goes.com/d-vitamin-hiany/