8 élelmiszer, mely megtisztítja a szervezetet



Ha csupán meg szeretnénk tisztítani a szervezetünk a méreganyagoktól, akkor illesszük be az étrendünkbe az alábbi élelmiszereket. Ha fogyni is szeretnénk, akkor kötelező minden nap enni belőlük. Legyünk egészségesen energikusak és karcsúak!







1. Kókuszolaj



A kókuszolaj, annak ellenére hogy zsíros, egyáltalán nem káros, hiszen beindítja az anyagcserét. Akárcsak a kendermag, lenmag, olajos halak, és az avokádó is, a kókuszolaj is segít, hogy könnyebben megszabaduljunk a hasi zsírtól.

2. Áfonya

Nagyon sok benne a C-vitamin, antioxidáns, rost és kálium, csökkenti a szívbetegség kockázatát, javítja a memóriát, az emésztést, gyulladáscsökkentő. Nagyon kevés kalóriát tartalmaz, így segítségünkre lehet a fogyásban is.

3. Almaecet

A bio almaecet kiváló gyulladáscsökkentő, méregtelenítő és probiotikus tulajdonságokkal rendelkezik, így serkenti az emésztést. Savas íze ellenére, lúgosítja a szervezetet. Használhatjuk főzéshez ecet helyett, de reggelente egy pohár langyos vízben keverjünk el egy kanál almaecetet, ezzel energikussá tehetjük napunkat.

4. A zöld leveles zöldségek

A kelkáposztában, mángoldban, spenótban és nagyjából az össze sötét zöld leveles zöldségben spirulina van. Ez egy olyan klorofill-összetevő, mely javítja az emésztést, oxigénnel dúsítja a vért, lúgosítja a szervezetet és nagyon sok fontos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Fogyasztásuk által egészségesek leszünk, és a tisztulás is beindul szervezetünkben.

5. Zöld tea

Serkenti az anyagcserét, energetizál, véd a káros sugárzások ellen, mivel egy erős antioxidáns. Ha nem szeretjük a zöld tea erőteljesebb aromáját, próbálkozhatunk a fehér teával is. Ugyanazokkal a hatóanyagokkal rendelkezik, csak korábban gyűjtik be, így íze kellemesebb, lágyabb.

6. Cayenne bors

Magas A-, B- és C-vitamin tartalma miatt segíti az emésztést, méregtelenítést és a fogyást is. Felmelegíti a szervezetet, javítja a vérkeringést, növeli az anyagcserét, és védi a szív egészségét. Próbáljuk meg egy pohár meleg-vízben citromlével elkeverve reggelente fogyasztani.
    Fotó: Flickr.com

7. Chia mag

Kiváló forrás az Omega 3-nak, fehérjének, rostnak, kalciumnak és cinknek. Segíti az emésztést, antioxidáns és méregtelenít. Keverjük süteményeinkhez, salátáinkhoz, reggeli turmixokba.

8. Rostokban gazdag élelmiszerek

Ide tartozik a bab, borsó, lencse, a különböző gyümölcsök és zöldségek csoportja. Fogyasszunk belőlük minél többet.
Forrás:http://twice.hu/eletmod