Méregtelenítő diéta




A méregtelenítő diéta alatt nagyon kell figyelnünk az étrendünkre. A sok félkész-, tartós élelmiszerrel, a zsíros ételekkel, cukorral és szénhidráttal kerül a szervezetünkbe a legtöbb káros anyag, evvel megrövidítve az életet. Akármennyire is igyekszünk, nem tudjuk egész életünk alatt szabályozni az étrendünket. Előfordul, hogy kísértésbe esünk, éppen ezért érdemes havonta méregtelenítést csinálni..

A méregtelenítő diéta étrend nem tartalmazhat alkoholt, cukrot, szénhidrátot, állati eredetű zsírokat és adalékanyagokat, tartósítószereket. A leghatásosabb, ha három napon keresztül csak folyadékot fogyasztunk, semilyen szilárd táplálékot nem veszünk magunkhoz. A folyadékbevitelre viszont fontos odafigyelni. Ezalatt ihatunk tejet, sok narancslevet, vizet és gyógyteát.

Ha ez a fajta méregtelenítést túl drasztikusnak tartjuk, együnk párolt zöldségeket és sok gyümölcsöt, nagyon sok folyadékot kell fogyasztani, és fontos, hogy az étrendünk lehetőleg egyáltalán ne tartalmazzon félkész termékekből előállított ételeket. A menüt mi magunk állítsuk össze saját készítésű alapanyagokból.

A méregtelenítő diéta étrendet nem olyan nehéz betartani. Csak az első nap tűnik majd kicsit nehezebbnek, de a szervezetünk hamar átáll, még akkor is, ha egész nap csak gyümölcslevet iszunk. Az első pár óra nehéz igazán, utána megszokjuk, és nem is leszünk éhesek. Ez a fajta életmód nem csak a salakanyagoktól és méreganyagoktól tisztít meg, hanem még a felesleges kilóktól is hamar megszabadulunk. Egy hét után már akár 4 kg-ot is fogyhatunk.

Egy minta étrend: Napokra le lehet bontani, de igazából a salaktalanító, méregtelenítő kúra lényege, hogy az első napon csak gyümölcs-, illetve zöldséglevet fogyasszunk, sokszor, de keveset (1-2 dl).
A második napon nyers gyümölcsöket, zöldségeket ehetünk a folyadék mellé.
A harmadik napon már párolt zöldségeket, gyümölcsöket, barnarizst, gabonaféléket is be lehet tervezni.
A negyedik naptól pedig már kis mennyiségben sovány szárnyas húst, sovány tejet, tejtermékeket is lehet fogyasztani. De azért aki szigorúan be akarja tartani a diétát, az a méregtelenítés végéig ne fogyasszon semilyen húst, még szárnyast sem.
A méregtelenítés, salaktalanítás alapját végig a zöldségek, gyümölcsök, gabonák képezzék.

Hétfő
Reggeli: Almalé
Tízórai: Ananászlé
Ebéd: Burgonyalé
Uzsonna: Cékla-zeller lé
Vacsora: Alma-répa lé

Kedd
Reggeli: Kivi-ananász saláta
Tízórai: Aszalt szilva almával
Ebéd: Fokhagymás-petrezselymes saláta (fokhagyma, petrezselyem, hidegen sajtolt olívaolaj, salátalevél csíkokra vágva, szeletelt paradicsom, szeletelt uborka)
Uzsonna: Sárgadinnyelé
Vacsora: Friss gyümölcssaláta

Szerda
Reggeli: Banános zabkása
Tízórai: Áfonyalé
Ebéd: Burgonya zöldsalátával (endíviasaláta, spenót, kínai saláta)
Uzsonna: Grapefruit-, narancs-, eperlé
Vacsora: Sült zöldségek szezámmaggal (hagyma, kaliforniai paprika, uborka, répa, zeller, gomba, brokkoli, hidegen sajtolt olívaolaj)

Csütörtök
Reggeli: házi müzli (zabkorpa, reszelt mandula, reszelt kesudió, mazsola, lenmag, tökmag, napraforgómag, citromlé, almalé, reszelt alma)
Tízórai: Szőlő
Ebéd: Nyers saláta avokádómártással (kaliforniai paprika, répa, zeller, uborka, kelbimbó, zöldhagyma, avokádó, mazsola, hidegen sajtolt olívaolaj)
Uzsonna: Alma
Vacsora: Waldorf-saláta (zeller, alma, dió) joghurttal leöntve

Péntek
Reggeli: epres-lenmagos joghurt
Tízórai: napraforgómag tökmaggal összekeverve
Ebéd: almás káposztasaláta (fehér-káposzta, alma, zeller, metélőhagyma, joghurt)
Uzsonna: édes-keverék (görög- és sárgadinnyelé)
Vacsora: barna-rizs kesudióval (barna-rizs, kesudió, hagyma, mazsola, napraforgó, hidegen sajtolt olívaolaj)

Szombat
Reggeli: mézes zabkása
Tízórai: gyümölcskoktél (szőlő, ananász, citromlé)
Ebéd: barnarizs-saláta mártással (barnarizs, paprika, zöldhagyma, uborka, hidegen sajtolt olívaolaj, citromlé)
Uzsonna: görögdinnye
Vacsora: nyers zöldségek dióval, fenyőmaggal (répa, zeller, uborka, retek, saláta, pritaminpaprika, petrezselyem)

Vasárnap
Reggeli: ananászos, lenmagos joghurt
Tízórai: nyári gyümölcskoktél (eper, őszibarack, körte, alma)
Ebéd: burgonya csicseriborsókrémmel
Uzsonna: zöldséglé (paprika, zeller, uborka, saláta)
Vacsora: sült csirke brokkolival, karfiollal

forrás: http://dieta-abc.hu/